مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در واکنش به نامه منتشر شده مبنی بر خالی بودن خزانه کشور در دولت دوازدهم گفت: با تأمین بودجه ملی، طرح آبرسانی آبیک تا یک ماه آینده بهره برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 26 October 2021

در پی انتشار نامه محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم خطاب به نوبخت، بهره برداری از طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک تا یک ماه آیندهرئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تکمیل و بهره برداری از پروژه آبرسانی به آبیک و هامش رئیس جمهور وقت درباره خالی بودن خزانه؛ ملکی، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: برای تسریع در روند آبرسانی از سد طالقان به آبیک، خارج از اعتبارات ملی مصوب، به دنبال تأمین بودجه آبرسانی از محل هدفمندی یارانه‌ها بودیم که به دلیل نظر رئیس جمهور وقت مبنی بر خالی بودن خزانه، این امر محقق نشد.

ملکی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه انتقال آب سد طالقان به آبیک، تصریح کرد: برای احداث خط لوله آب شرب سد طالقان به آبیک ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که امسال ۴۰ میلیارد تومان نقد و ۵۰ میلیارد تومان هم اسناد خزانه دریافت کردیم و به محض پرداخت بدهی شرکت لوله سازی، عملیات لوله گذاری ۴ کیلومتر باقیمانده نیز سریع‌تر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: به زودی با فروش یک قطعه زمین در آبیک، باقیمانده پول شرکت لوله سازی پرداخت می‌شود و طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

ملکی همچنین به موضوع انتقال آب شرب سد طالقان به ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب شرب سد طالقان به استان قزوین، بزرگترین طرح انتقال آب در کشور است که سرمایه گذار بخش خصوصی آن مشخص شده و به زودی با حضور وزیر نیرو یا یکی از معاونان این وزارتخانه، طرح انتقال آب آغاز می‌شود.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار