مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: احیای ظرفیت موقوفات در دستور کار اوقاف قزوین قرار دارد و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 16 October 2021

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی روز شنبه در حاشیه افتتاح باغ پنج هکتاری کشت بافت انگور در شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: این پروژه براساس احیای ظرفیت موقوفات به بهره برداری رسیده و ثمره آن برای دانش آموزان بی بضاعت و مجالس سیدالشهدا (ع) هزینه می شود.

وی افزود: در این باغ، ۲ نوع انگور در پنج هکتار و چهار قطعه با فناوری های نوین کشت می شود که با این کار به نوعی از دستاوردهای بومی ایرانی و استانی حمایت شده است.

این مسوول گفت: افتتاح چنین پروژه هایی امید و نگاه مردم را به وقف تغییر می دهد که بسیار اهمیت دارد و منجر به اعتماد هر چه بیشتر مردم به موضوع وقف می شود.

وقف از مصادیق عمل صالح است

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در این مراسم اظهار داشت:سنت وقف از مصادیق عمل صالح و احسان است و باید وقف را به زیبایی تبیین کرد.

حجت الاسلام اسدالله رضوانی اضافه کرد: یکی از عوامل ماندگاری موضوعات دینی، وقف است و در منابع فقهی کتاب الوقف وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی افزود: امیدواریم این فرهنگ دینی روز به روز در بین جامعه و مردم گسترش پیدا کند و شاهد موقوفات بیشتری در سطح استان قزوین باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار