امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: گره گشایی از مسایل معیشتی مردم و حل مشکلات اقتصادی جامعه باید در اولویت کار مسوولان قرار داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰ 15 October 2021

به گزارش تابناک قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: در جامعه اسلامی ما زیبنده نیست که عده ای از فقر رنج ببرند چرا که چنین جامعه ای مبارزه با فقر باید از همه جوامع پیشتاز باشد.

آیت الله عابدینی افزود: امیدواریم در جوامع اسلامی با تلاش همگانی شاهد ریشه کنی فقر و فاصله طبقاتی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه مسوولان و کارگزاران باید حساسیت جدی نسبت به بیت المال داشته باشند،گفت: در کنار توجه جدی به رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مسوولان در حوزه های کاری خود باید امانتدار خوبی برای بیت المال باشند و دقت لازم را در نگهداری از آن و هزینه کرد مناسب منابع داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن هفته وحدت،گفت: وحدت میان مسلمانان موضوع بسیار مهمی است و باید مورد توجه همه مسلمین واقع شود.

آیت الله عابدینی همچنین وقوع حادثه تروریستی در مسجد متعلق به شیعیان در شمال افغانستان را محکوم کرد و گفت: این اقدام از سوی داعش و با پشتیبانی صهیونیست ها و آمریکایی ها و حامیان آنان صورت گرفت تا بگویند وقتی آمریکا در جایی حضور نداشته باشد آنجا ناامن است و باید اذعان کرد این حوادث نتیجه حضور چندین ساله آمریکا برای تامین امنیت در این کشور بوده است.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی عصای سفید که به منظور گرامیداشت نابینایان نام گذاری شده است،افزود: روشن دلان جامعه از نظر ظاهری بینایی ندارند ولی قلب و روحشان روشن و آگاه و بینا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به مناسبت های این ایام نیز اشاره کرد و روز جهانی پارالمپیک را به ورزشکاران معلول و جانباز تبریک گفت و همچنین هفته نیروی انتظامی، تربیت بدنی و روز پیوند اولیا و مربیان را نیز گرامی داشت.

آیت الله عابدینی با اشاره به رحلت آیت الله علی محمدی تاکندی نماینده سابق استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یاد این عالم فرزانه را نیز گرامی داشت.

امام جمعه قزوین همچنین سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: زمین لحظه ای بدون حجت خدا باقی نمی ماند و به محض شهادت یک امام، امام دیگری جانشین اوست و به همین دلیل بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع) ولایت پسرشان امام مهدی (ع) آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

وی در ادامه آغاز ولایت امام مهدی (عج) را نیز به عموم شیعیان تبریک و تهنیت گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار