مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از راه اندازی رصدخانه سرمایه اجتماعی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 12 October 2021

 بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به راه اندازی راه اندازی رصدخانه سرمایه اجتماعی در استان قزوینرصدخانه سرمایه اجتماعی در استان، گفت: با اعتمادسازی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی در مواقع بحرانی می‌توان از ظرفیت این سرمایه بی بدیل برای حل مشکلات و بحران‌های پیش آمده استفاده کرد.

وی افزود: تقویت سرمایه اجتماعی موجب تسهیل در کنش‌های اجتماعی می‌شود.

بیدخام گفت: شناسایی عوامل مؤثر در تقویت یا تضعیف سرمایه اجتماعی دارای اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: به طور کلی میزان سرمایه اجتماعی در هر گروه یا جامعه‌ای نشان دهنده میزان اعتماد افراد به یکدیگر است بنابراین باید تلاش کنیم تا اعتماد عمومی را در جامعه بین شهروندان افزایش دهیم.

بیدخام با اشاره به راه اندازی کمیته راهبری سرمایه اجتماعی استان قزوین، گفت: این کمیته برای بررسی راهبرد‌ها و اهداف کمیته رصد سرمایه اجتماعی استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به پژوهش انجام شده در خصوص سنجش سرمایه اجتماعی استان افزود: مبنای تصمیمات این کمیته مبنتی بر پژوهش انجام شده توسط تیم پژوهشی دانشگاه امام (ره) خواهد بود.

بیدخام با بیان اینکه این دبیرخانه به منظور رصد و پیمایش وضعیت موجود در دفتر اجتماعی استانداری تشکیل شده است، گفت: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه استان در این کمیته عضو هستند و تعیین شاخص‌ها و اجرای پژوهش‌های علمی بر عهده دانشگاه امام (ره) به عنوان متولی این حوزه است.

وی افزود: به منظور رصد مستمر وضعیت سرمایه اجتماعی در استان، بررسی چالش‌ها و ارایه راهکار‌های ارتقای آن، نشست‌های کمیته رصد به صورت مستمر و هر ماهه برگزار خواهد شد.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار