رییس جهاد کشاورزی استان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح جهش تولید در ۳۰ هزار هکتار از مزارع دیم استان در قالب کشاورزی حفاظتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 10 October 2021

 

به گزار تابناک قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در دومین نشست هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای قزوین که با حضور سید مهدی میرغفاری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) قزوین که با اعلام این مطلب افزود: توسعه کشاورزی حفاظتی علاوه بر ارتقای بهره‌وری و پایداری تولیدات کشت دیم، موجب افزایش درآمد کشاورزان دیم کار نیز می‌شود که این خود عاملی مهم در پیشبرد اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زارها خواهد بود.

وی اضافه کرد: محور قرار گرفتن کشاورزان پیشرو و استفاده مناسب از کودهای پایه از موضوعات دیگری است که به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک می‌کند.

خمسه بیان داشت: استان قزوین در حوزه دیم عملکرد بسیار خوبی داشته و همواره سطح کشت گندم دیم در استان بیشتر از گندم آبی بوده است که همین موضوع سبب می‌شود در این طرح چشم انداز خوبی داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با تاکید بر اینکه آموزش‌های قبل از کشت باید در دستور کار کارشناسان ترویج کشاورزی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قزوین تجربه بسیار موفقی در اجرای طرح ملی افزایش عملکرد گندم و بهره وری نظام های گندم بنیان موسوم به طرح ایران سیمیت را دارد و امسال نیز برای سومین سال پیاپی به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای این طرح انتخاب شده است، به راحتی و با موفقیت می‌تواند طرح جهش تولید در دیم‌زارها را نیز از نظر علمی و عملی پیش ببرد.

طرح جهش تولید در دیم‌زارها، در پی تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی، در سال زراعی جاری در ۱۵ استان کشور از جمله استان قزوین اجرا خواهد شد و ۳۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار